Interimskonsulter, projekt- och expertkompetens

Vi på Capacify arbetar med kvalificerade interima tillsättningar av konsulter för roller inom ekonomi & finans, HR, marknad, kommunikation & sälj, data analytics, projekt- och programledning, samt generell management. Vår erfarenhet är att kombinationen av trovärdiga data, kompetensförståelse samt goda relationer med både kunder och konsulter är nyckeln till bästa möjliga leverans och upplevelse för alla parter.

Vi erbjuder hjälp med interimslösningar och konsulter primärt inom Sverige, men tar oss även an internationella uppdrag. Vi tycker inte att den geografiska placeringen ska vara ett hinder för en lyckad tillsättning av ett interimsuppdrag.

Interimsroller vi ofta hjälper till med:

  • CFO och andra chefer inom ekonomi, samt linjekonsulter och experter
  • HR Directors/Managers och HR Business Partners
  • CEO och COO och andra linjechefer
  • Kommunikation, Marknad- och Säljchefer
  • Data analysts och Projekt- och Programledare

Rätt konsult för rätt uppdrag och kultur

Det är många saker att tänka på vid tillsättning av en interimskonsult. Processen liknar ofta en permanent rekrytering, men med skillnaden att det ofta är betydligt mer bråttom. I dessa lägen vet vi på Capacify vad som krävs i form av snabba processer, men utan att tumma på kvalitén.

I en onlineundersökning som vi genomförde 2020 kunde vi se att 54 % av deltagarna upplevde att det är vanligt att processen går snabbt vid interimslösningar – från behov till tillsättning på mindre än två veckor. De korta ledtiderna ställer extra höga krav på verifiering av konsulternas kunskaper.

Vi vill inte bara hitta bästa möjliga match som har verifierad kompetens, utan vi vill även säkerställa att personen har rätt inställning, egenskaper och potential för att snabbt kunna komma in i verksamheten när det behövs. Därmed är det en självklarhet för oss att arbeta med både hårda som mjuka färdigheter och kompetenser såväl som värderingar och personlighet.

4 vanliga scenarion när behovet uppstår

  1. Ett akut behov uppstår, t.ex vid sjukdom
  2. Förändringsarbeten i organisationen
  3. Behov av en tillfällig lösning i väntan på en permanent anställning
  4. Avsaknad av viss spetskompetens i organisationen

Såhär tillsätter vi en interimskonsult

Vi strävar efter långsiktiga samarbeten med våra konsulter och kunder, eftersom det hjälper oss att snabbt komma i gång och hitta rätt person när vi får ett nytt uppdrag. Redan när behovet uppstår ute hos kund, har vi en idé om vilka som konsulter som kan matcha behovet. Vi arbetar med search och headhunting i och utanför vårt nätverk för att snabbt hitta kandidater som är lämpliga för utmaningen. I processen ingår kartläggning av tillgänglig kompetens i vår plattform såväl som i befintliga nätverk och vi säkerställer att konsulterna har de kunskaper och egenskaper som krävs för att snabbt och tryggt komma in i och känna sig hemma i er verksamhet.

Vår erfarenhet i branschen, tillsammans med expertkunskaperna som våra anställda besitter, är kärnan i processen. Vi fokuserar på att vara en erfaren partner och rådgivare som vill utmana, skapa adderat värde och transparens. Vi är måna om att både kunder och konsulter ska bli nöjda och vi är ständigt i dialog med er under processens gång för att kunna fånga upp eventuellt förändrade behov.

Är du konsult och på jakt efter nästa utmaning, eller är du eller ditt företag i behov av en interim eller projektlösning? Använd kontaktformuläret nedan så hjälper vi dig genom att göra det vi är bäst på, nämligen att finna den optimala matchningen mellan kund och konsult.

Hör av dig till oss vid eventuella frågor!

Tack! Vi har tagit emot ditt meddelande!
Hoppsan! Någonting gick fel när formuläret skickades. Försök igen eller mejla direkt till info@capacify.se